<¡®²À ÀÌ ¹æ¹ýÀÏ ÇÊ¿ä´Â ¾ø¾î.¡¯ ÀϺΠ³²ÇлýµéÀÌ Çб³¿¡¼­ ¿©Çлý¿¡°Ô µÚÁöÁö ¾Ê´Â ÀÌÀ¯>

여학생과 남학생 사이의 학업 성취 격차가 무엇 때문에 발생하는지 기사를 통해 함께 알아봅시다.

‘It Doesn’t Have to Be This Way.’ Why Some Boys Can Keep Up With Girls in School.

Over all, girls outperform boys in school. It starts as early as kindergarten. By the time students reach college, women graduate at a higher rate than men.

But there’s a(n) exception/conception. Asian-American boys match the grades of Asian-American girls in elementary school, a new study has found. For them, the gender achievement gap doesn’t appeal/appear until adolescence — at which point they start doing worse as a group than Asian-American girls.

The study adds to a growing body of research suggesting that boys’ underperformance is not because of anything innate to boys. Instead, it seems, it’s largely because of something external: their school environments and peer influences.

정답

exception
appear

해설
exception
예외
conception 개념
appeal 매력을 발산하다
appear 나타나다

어휘
outperform
능가하다
match 맞먹다, 대등하다
adolescence 청소년기
underperformance 성적 부진
innate 타고난

해석
꼭 이 방법일 필요는 없어.’ 일부 남학생들이 학교에서 여학생에게 뒤지지 않는 이유

전반적으로, 학교에서 여학생들이 남학생들보다 성적이 우수합니다. 이것은 유치원 때만큼이나 일찍 시작됩니다. 학생들이 대학에 갈 때, 여성들이 남성들보다 졸업하는 비율이 더 높습니다.

하지만 예외가 있습니다. 초등학교에서 동양계 미국 남학생들의 성적은 동양계 미국 여학생들의 성적과 비슷하다는 새로운 연구 결과가 나왔습니다. 이들에게는, 성별 간 성취도 차이가 청소년기까지 나타나지 않습니다. 청소년기부터 남학생들은 (이들을 집단으로 놓고 봤을 때) 동양계 미국 여학생들에게 뒤처지기 시작합니다.

이 조사는 남학생들의 성적 부진이 선천적인 것이 아니라고 제시하는 증가하는 연구를 덧붙였습니다. 그보다는, 학교의 환경과 또래의 영향 같은 외부적 요인이 크게 작용하는 것으로 보입니다.

https://www.nytimes.com/2019/01/15/upshot/the-gender-achievement-gap-starts-later-for-asian-american-students.html